søndag den 29. januar 2012

Vendbar jakke

For noget tid siden så jeg et show med Nancy Zieman og Betty Cotton, hvor de syede vendbare jakker, efter Betty Cottons principper "Cotton Theory".
Det så simpelthen så smart ud, at jeg måtte prøve. Jeg har købt stof til ikke mindre end TO jakker, men ikke fået syet nogle af dem, da jeg ikke har kunnet beslutte hvordan jeg ville quilte stoffet.
Heldigvis faldt jeg over et stykke færdigquiltet stof, som jeg straks så muligheder i.
Ved hjælp at et Butterick mønster (#5467), har jeg fået syet denne jakke.



Detalje fra skulderen, hvor både skuldersømmen og jakkens dobbeltfoldede forkant er synlig.

Den specielle syteknik har givet mulighed for at lave en slids forneden på sidesømmen, samt forneden på ærmerne

Her ses jakken med "den anden retside" vendt ud


Ingen kommentarer:

Send en kommentar