fredag den 17. februar 2012

To sjæle én tanke

Da jeg for nogle dage siden besøgte en af mine syveninder, jeg ikke har set et stykket tid, skulle vi selvfølgelig vise hinanden, hvad vi havde gået og lavet.


Lisbeth var lige blevet færdig med at quilte dette flotte Himmelblå i Haven tæppe. Hun har lavet forskellige quiltemønstre til de forskellige blokke, men det var jeg ikke vaks nok til at få taget billeder af...


Sjovt var vi begge faldet for Quilt my Designs julekalender.
Lisbeths kalender ligger forrest, hun havde fået sat knapper på, det har jeg ikke nået endnu. Jeg skal ikke bruge tæppet som kalender og ville gerne have den lidt større, så jeg har føjet en firkant til hver side af borten.

Lisbeth har syet tæppet i hånden, med vendte kanter på applikationen, som mønstret giver beskrivelse på. Nu kan mine skuldre jo ikke rigtig holde til at sy så meget i hånden, så den løsning var ikke lige mig.
Jeg har i stedet valgt at printe mønstret på Ricky Tims Stable Stuff og riet stof til mønsterdelene (jeg bruger broderitråd som ritråd, det er glat og let at sy med og let at trække ud igen, når det har gjort sin virkning).


I de tilfælde hvor flere dele skal syes ovenpå hinanden, har jeg syet disse dele på med symaskine, inden jeg syede den samlede del på baggrundsstoffet. I nogle tilfælde, som ved døren her, har jeg brugt almindelig tråd, så tråden bliver en del af designet, andre gange når sømmen helst ikke skulle ses, brugte jeg usynlig tråd og en smal zigzag.






Her ses min færdige top inden jeg begyndte at quilte den.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar