fredag den 16. marts 2012

Nye "fingerringe"

Når jeg skal sidde og sy på messen på lørdag, skal jeg bruge ind i mellem bruge nåle.
Jeg kom i tanke om et tidligere månedens projekt fra Benartex om en nålepude til at fingeren. På den måde kan jeg have nålene tæt på, uden at frygte at de ryger på gulvet.....


Ideen er ret simpel. En ca. Ø 15 cm stofcirkel syes til en YoYo og fyldes let med polyesterfyld inden den snøres sammen til en "bold". Et stykke elastik trækkes gennem to huller i en plastik kapsel og der bindes en knude inden i kapslen, så den kan sidde på fingeren. Yderkanten af kapslen dekoreres med bånd og "bolden" limes fast. Voila en let nålepude og kapslen beskytter oven i købet mod at jeg stikker mig i fingeren.
Desværre har Benartex ikke længere mønstret til download, men jeg har fundet nogle andre sjove nålepuder på Moda Bake Shop.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar