tirsdag den 22. maj 2012

Det endte med en Onion

Vi skal til bryllup i august og efter en del søgen, lagde bruden følgende opdatering på Facebook "Det endte med en Lily".
Det gør det ikke her, men som så mange gang før, er det endt med en Onion.


Kjolen er syet i Chiffon og gennemforet med en soft voile. Farven på voilen er bestemt ikke den jeg valgte først, umiddelbart synes jeg den er for blå til chiffonen, men når den kommer under chiffon, er det den farve, der sammen med chifonnen giver den varmeste farve.


Hele kjolen er syet med overlocker. For at rynke etagerne har jeg brugt min rynkefod. Den rynker det lange stykke stof til det korte i en arbejdsgang, samtidig med at begge stykker bliver overlocket. Det er da arbejds- og trådbesparende!
Det er første gang jeg bruger foden sådan rigtigt og den kræver nok lidt tilvending og nu var det heller ikke lige det letteste stof jeg har valgt at "øve" mig i, men jeg tror ,jeg nok skal blive glad for den fod, når jeg lige får øvet mig lidt mere, i noget mere tilgivende stof.



Begge lag på kjolen er afsluttet med en rullesøm og da jeg skulle sidde med hele kjolen, var jeg meget glad for mit forlængerbord, så stoffet kunne ligge fladt ved siden af nålen.


Da kjolen var færdig, var den flot, men der manglede noget. Det hele gik ligesom ud i et. På Onions hjemmeside havde jeg set, kjolen syet op og dem zigzag bånd syet på ved "etageskiftene".
Efter at have syet et par bånd på, var jeg ikke i tvivl om, at det var det der sætter prikken over i'et.
Her ses forskelle tydeligt, hvor jeg endnu ikke har sat bånd på nederste "etageskift".

Jeg beklager den dårlige billedkvalitet. Billedet er taget med blitz i aftes.
Her ses den færdige kjole bagfra.


Og et par detaljebilleder



Mønstret er Onion # 2009



Ingen kommentarer:

Send en kommentar