tirsdag den 5. juni 2012

Det startede med en Onion

Jeg skal til 70-års fødselsdag på søndag og denne gang er jeg i lidt bedre tid end sidst med at få syet en ny taske (enhver kvinde ved jo, at den rigtige taske er mindst lige så vigtig som de rigtige sko! (jeg har købt de rigtige sko))!
Udgangspunktet var det samme som sidst altså Onions taskemønster # 6008, med eget broderidesign.



Jeg er så glad for min Pfaff Creative Sensation. Den brodere bare og jeg kan roligt lade den stå og brodere, mens jeg tager ud og spiller golf og når jeg kommer tilbage, er tasken færdig. Nå ikke helt, men den stod i hvert fald og broderede det sidste alene og alle stykker var klare til at blive syet sammen, da jeg kom hjem efter en dejlig, men blæsende tur på den store grønne græsplæne.

De gange jeg tidligere har brugt dette Onion mønster, har jeg fulgt opskriften. Denne gang ville jeg gerne have lidt mere bund i tasken, så jeg har syet nogle indsnit i bunden og rundet hjørnerne en del af, ligesom jeg har rundet klappen lidt af, så den kom til at passe bedre med "den nye" taske.


Ja jeg havde så ikke overvejet, at klappen skulle ændres, da jeg broderede foeret, så mit navnetræk er blevet lidt amputeret. Det må jeg huske næste gang.


Her ses begge tasker og det er ikke til at se, at de startede med  det samme mønster, hvis man ikke lige ved det.


I morgen skal jeg prøve at finde ud af, hvilken hank jeg skal have på.
Nogen forslag?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar