onsdag den 6. juni 2012

Fire grydelapper

Forberedelserne til Sommer Patchwork fortsætter. I dag fik jeg syet fire grydelapper, som prøver til de første to kurser.


Det startede med, at jeg på første kursus vil vise forskellige måder at sy trekanter på og så udviklede det sig til grydelapper......

Én måde at sy trekanter på, er at sy efter streger på papir, altså en form for Paper Foundation - kursus 2

Hurra for mine designplader. De gør det bare så meget lettere at lege med forskellige designs
Da jeg skulle til at quilte grydelapperne. Viste det sig ganske tydeligt, hvor vigtigt quiltningen er, så for eksemplets skyld, quiltede jeg kun én af grydelapperne helt færdig, mens jeg kun quiltede de tre andre delvist. Jeg ved ikke om det fremgår tydeligt at billederne, men der er virkelig stor forskel på om der er quiltet eller ej.

Færdig quiltet

Kun quiltet langs kanten
 
Delvis quiltet

Delvis quiltet

Ideen til grydelapperne har jeg hentet i Hendes Verden nr. 13/2012


3 kommentarer:

  1. Hvad kaldes de ringe du sætter i grydelapperne i stedet for en strop, og hvor køber du dem ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det hedder sejlringe. De her er fra Stof2000. Nogle stofforretninger sætter dem også i.
      Hilsen
      Lone

      Slet
  2. nemlig - hvilke mønstre kan man ikke lave med trekanter og en designplade :o)
    Det er det der gør det sjovt ♥

    SvarSlet