søndag den 24. juni 2012

Ny nederdel - i HELT ny farve - for mig altså

Jeg har brugt min weekend på at sy denne silke nederdel.


Nu er tyrkis ikke lige den farve jeg har mest af i min garderobe, for slet ikke at snakke om noget der passer til tyrkis, så jeg måtte tænke kreativt med hensyn til overdel. Løsningen blev en - lettere omsyet - købt "ting"


For at få de to beklædningsdele til at "hænge sammen", har jeg brugt orange tråd (broderitråd, da det så pænest ud på silken) til at dekorere nederdelen med


Jeg har brugt en Maxi sting fra min Pfaff Creative Sensation til at lave en bælteeffekt på linningen.
Samme motiv har jeg forstørret til kæmpestørrelse i Design Creator i 5D og broderet den foran på nederdelen.
Jeg skal nok lave en video som viser, hvordan jeg har forstørret motivet og håber at få den færdig og lagt på bloggen i morgen tidlig inden jeg kører til Skanderborg og kurset i Buede sømme.


Mønstret er fra Knipmode Special fra sommeren 2010 (du kan blandt andet bestille det hos Stof og Sy i Skanderborg)


6 kommentarer:

  1. Hej Lone. Ja, jeg er jo vild med turkis, så jeg synes bestemt, at det er en vildt flot nederdel du har fået syet. Det er en fin måde du har fået top og nederdel til at "hænge" sammen på. Jeg er vild med dit broderi. Jeg har også en Pfaff broderi maskine, men ikke så avanceret som din. Jeg tror bestemt, at jeg kan lære noget ved at se videoen. Jeg synes nemlig, at det er svært, at få det optimale udbytte af maskinen, når man ikke er så "teknisk anlagt".

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Du er velkommen i facebookgruppen 5D for alle http://www.facebook.com/groups/307607219321162/ måske du kan få inspiration og hjælp der.
      Jeg er også blevet ret vild med den nederdel, men jeg er jo normalt mest til pink og lilla, så det her er virkelig laaaaaangt fra min "comfortzone"

      Hilsen
      Lone

      Slet
  2. Hej Lone. Det lyder ellers spændende med den facebook gruppe. Det vil jeg lige kigge nærmere på. Men min maskine kan ikke lave 5-D. Mit problem består i at finde eller selv lave et motiv og så få det lavet om til et broderi, hvis du forstår. Min maskine er en Pfaff creative 2140 og den har en del år på bagen efterhånden. Det var mest da min yngste datter var lille, at jeg brodererede. Nu er det mest navne jeg laver. Men det er en spændende verden.

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      5D er et program, der laver mønstrene, som så kan overføres til maskinen, i dit tilfælde din 2140.
      Selv om du ikke har 5D, så kig bare forbi gruppen, det kunne jo være du bliver inspireret.

      Hilsen
      Lone

      Slet
  3. Hold op, hvor er den flot. Du kommer til at ligne en million.
    Hilsen Kirsten
    Blog: Knude på tråden

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten.

      Tak for rosen.
      Jeg kigger forbi din blog

      Hilsen
      Lone

      Slet