mandag den 16. juli 2012

Fra min bogreol - Patchwork teknik

Jeg har kaldt denne gruppe af bøger for teknik. Hver bog beskriver sin egen teknik.


Øverst til venstre er Cotton Theory Quilting 2 af Betty Cotton. Jeg har undervist rigtig meget i denne måde at sy patchwork på og i denne bog, kombinerer Betty Cotton patchwork med blandt andet maskinbroderi. Næste bog Pririe-Point Pizzazz er fra i foråret og jeg har stort set ikke nået at kigge ordentlig i den, men som titlen antyder, er omhandler den Prairie Points og nye måde at bruge dem.
Nederst til venstre er en mønsterbog til et New York Beauty tæppe. Alle blokke er forskellige og bogen består af omslaget, nogle ganske få sider og så mønstre til at sy hver enkelt blok som Paper Foundation Piecing. Selv om bogen har stået flere år på min reol uden jeg har fået gjort noget ved tæppet, står det stadig meget højt på min "ønskeseddel" over tæpper jeg gerne vil prøve kræfter med. Den sidste bog er Marty Michells Kaleido-Krazy bog. Bogen giver en virkelig god gennemgang af, hvordan man syr kalejdoskop blokke/tæpper og jeg har både syet et skønt tæppe efter mønstret, samt undervist efter den flere gange.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar