fredag den 13. juli 2012

Nyt fra min bogreol - Quilt in a Day

Her i løbet af sommeren vil jeg lancere et nyt tiltag. Jeg vil lave en række opslag under overskriften "Nyt fra min bogreol".
Jeg vil komme med en ultrakort boganmeldelse af en række af de bøger, jeg har stående i min syreol.
Bøgerne i dag, er alle skrevet af Elinor Burns, kendt fra Quilt in a Day


De som har set Elinor Burns for fuld udblæsning, glemmer hende aldrig! Hun underviser med fantastisk entusiasme og så har hun en fantastisk viden om historien bag gamle patchworkmønstre, hvilket også fremgår klart af de to øverst bøger. Den første beskriver en række applikationteknikker og mønstre, som oprindelig blev trykt i aviser i 30´ernes USA. Underground Railroad Sampler, fortæller patchworkens historie i forbindelse med slavernes frihedskamp og den sidste er primær en mønsterbog.
Elinor Burns har skrevet langt over 100 bøger og medvirket i et utal af tvshows. Du kan læse mere om hende og hendes bøger og shows ved at klikke her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar