tirsdag den 21. august 2012

Dårlig trådspænding

 Ser dit sytøj sommetider sådan ud?


Der er ikke noget så frustrerende, som når det man har brugt tid og energi på at sy, ikke bliver pænt.
En af grundene til dårligt resultat kan være dårlig eller slet ingen trådspænding.

Når jeg er ude og demonstrere symaskiner oplever jeg desværre jævnligt, at kunder komme og fortæller, at maskinen ikke kan sy og så viser det sig ofte, at det er trådningen det er galt med.
Symaskiner er forskellige og derfor er trådningen det også, så jeg klandre bestemt ikke kunden, de har som oftest gjort, som de altid har gjort eller som de troede var rigtigt og de bliver alle utrolig glade, når jeg viser dem, hvad der skal til, før deres maskine syr som en drøm.

Jeg har lige siddet og syet prøver til "mine" butikker, så personalet har nogle eksempler at gå efter, når de skal hjælpe kunderne.

 

4 kommentarer:

  1. Det kunne være jeg skulle sætte forskellige farver i min maskine og se hvordan det ser ud? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid lettest at finde fejl, hvis man har forskellige farver i maskinens over og undertråd. Her har jeg med vilje lavet fejlen og for at fremhæve dem brugt forskellig farve.
      Jeg håber din test bliver pænere end min, for så har du trådet rigtig og din trådspænding er i orden.
      Hilsen
      Lone

      Slet
  2. Tak fordi du altid vil dele dine gode råd med andre.
    Hilsen Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg gerne Stine.
      Vi behøver jo ikke alle sammen opfinde den dybe tallerken.
      Det er da nok at jeg laver fejlene - selv om den her nu er fremprovokeret.
      Hilsen
      Lone

      Slet