fredag den 24. august 2012

Mit internet er seriøst ustabilt - ØV

Efter at have forsøgt  hele dagen, er jeg endelig kommet på internettet.
Af en eller anden ukendt årsag er vores forbindelse usansynlig ustabil og jeg kan blive smidt af hvad øjeblik det skal være.
Jeg har haft lidt problemer mens jeg underviste online, i går gik det helt galt, der måtte jeg afbryde begge hold og genstarte vores forbindelse ind huset. Jeg kontaktede selvfølgelig vores internetudbyders kundeservice efter første hold i går og fik nogle gode råd om at skifte kabel, router osv. og hvis alt dette ikke forbedrede vores forbindelse, skulle vi kontakte dem igen, for så ville de sende en tekniker.
Fint nok, jeg fik afviklet aftenens hold med kun et nedbrud og lidt knas på linien og så var vi ellers klar til den helt store overhalning af vores net i dag.
Desværre viste det sig, at ikke kun var vores internet blevet yderligere ustabil, vi kom også først i gang med at afprøve det efter kl. 15, hvilket betyder, at vi IKKE kan bestille en tekniker før kundeservice igen åbner på mandag og gad vide hvor lang ventetid der så er på en tekniker?

Dette skal ikke læses som et PIV indlæg, men hvor er jeg dog blevet afhænig af min internetforbindelse. Ud over selvfølgelig at gå i banken og betale regninger, læse mails og nyheder, bruger jeg også nettet til at søge informationer og inspiration til min undervisning, ligesom en stor del af min undervisnings virksomhed er baseret på, at jeg kan komme i kontakt med omverdenen via nettet!

Derfor kære bloglæser, hvis du ikke hører noget fra mig i et stykke tid, så er det ikke fordi du er glemt, jeg kan bare ikke komme på nettet. Jeg håber selvfølgelig snart der kommer en løsning, men ind til da, håber jeg du har tålmodighed og alligevel kigger forbi og måske tjekker nogle af mine tidligere indlæg.

De bedste syhilsener
Lone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar