fredag den 23. november 2012

Loppedag

"Loppedag" er et begreb jeg indførte, da jeg i sin tid forsøgte at komme mig over mine skader og jeg bare trængte til en dag, hvor jeg overhovedet ikke lavede noget, ud over at give min krop ro til at restituere sig.
Jeg har ikke haft brug for særlig mange "loppedage" de seneste år, men i går endte officielt som en "loppedag".
Jeg har trukket rundt med en truende forkølelse i rigtig lag tid og i forgårs brød den så ud i fuld flor og så var der altså ikke andet at gøre end overgive mig til sofaen det meste af dagen i går. Sidst på eftermiddagen var jeg dog nået dertil, at jeg trængte til at komme op og sidde, så jeg pakkede mig godt ind i min dyne, i min elskede gyngestol, satte min Rose of Sharon video på og hyggede mig med at sy knapper på mit juletæppe fra Quilt my design.


Tæppet er ikke helt som mønstret, da jeg gerne ville have det noget større og så er ALT maskinesyet. Du kan se hvordan jeg har gjort her

Nedenunder er nogle nærbilleder af mine dekorationssting.  Jeg har brugt guld og sølv tråd og hvor stingene skulle være kraftige, har jeg brugt en forstærket søm (tre stings ligeud - frem-tilbage-frem).
Som den primære form for quiltning har jeg syet langs samtlige mønsterdele inklusive alle borter, mellemborter og lukkekant og firkanterne hele vejen rundt, med enten en guld- eller en sølvtråd. Jeg synes det giver en rigtig flot effekt.



"Loppedagen" har heldigvis været effektfuld og i dag glæder jeg mig til, at jeg lige kan nå ned i systuen og lave en prøve, inden jeg skal til Skanderborg og undervise i overlock i eftermiddag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar