søndag den 30. december 2012

Så blev regnbue betrækket færdig!!!

Så fik jeg - endelig - syet regnbue dynebetrækket færdig. Det har godt nok også været længe undervejs, jeg tror faktisk jeg startede på det sidste jul, da jeg havde noget tid til at "sy til migselv"!


Regnbuestoffet er en Jellyroll jeg købte da jeg var i USA for to år siden. Mønstret er Doubel Pinwheel. Det er langt lettere end det umiddelbart ser ud og så er det syet med min overlocker!!!
Jeg elsker jo patchwork, men har ikke rigtig brug for flere tæpper og så elsker jeg min overlocker og kan sådan set godt bruge nogle pæne dynebetræk til de dyner jeg har til at ligge fremme på madrasserne i udestuen.


Jeg bruger min overlocker til at sy patchwork sengetøj, fordi jeg får en pæn bagside, som kan tåle at blive vasket.

Indersiden af betrækket

Tættere på

Her ses tydeligt de pæne overlocksømme, som gør, at dynebetrækket kan vaskes uden hele bagsiden trævler op
Mit næste projekt, som jeg nok ikke bliver færdig med i år, men noget har også ret, er at jeg vil se at komme videre med min BOM fra The Quilt Show 2011. Jeg er kommet til måned 3......
De resterende måneder er rimelig ens og til alle måneder skal der bruges stykker af ALLE de 18 stykker stof der er i tæppet, så for at gøre processen lidt hurtigere, har jeg lavet en samlet oversigt over, hvor meget og hvilke størrelser jeg skal bruge af hvert stykke stof i alt til de resterende 9 måneder.
Jeg er nu gået i gang med skærearbejdet, noget kan gøres med mine Accuquilt skabeloner, resten må jeg skære manuelt med rullekniv og linial.
I aftes fik jeg skåret al baggrundsstoffet, nu mangler "bare" de 17 andre.



4 kommentarer:

  1. Wow Lone - det er fantastisk. Jeg synes virkelig det er smukt og der må være lagt mange timer i det projekt. Godt nytår.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Christina.
      Selvfølgelig har det taget en del timer, men mønstret er slet ikke så indviklet som det ser ud til og så er det ret hurtigt at sy patchwork med overlocker, så det der har taget længst tid, er min manglende tid til at sy til mig selv.
      Også godt nytår til dig
      Hilsen
      Lone

      Slet
  2. Hold da op hvor er det flot!!! Sikke farver.

    SvarSlet