mandag den 25. marts 2013

Ny computer - nye udfordringer

Som jeg tidligere har nævnt skal jeg til at undervise i TruEmbroidery til Mac computere. Da jeg absolut INTET ved om Mac computere og af erfaring ved, at der også kan snige sig et enkelt computer spørgsmål ind i undervisning, har jeg anskaffet mig en Mac til brug i det daglige.
Jeg er helt sikker på, jeg vil komme til at elske den - på sigt - men lige nu er det meget forvirrende, for ingen af mine PC programmer jeg "plejer" at bruge virker på Mac'en, skærmlayoutet er anderledes, musen virker anderledes - hvor er højreklik på en Mac? mailen er anderledes, tastaturet er anderledes, genvejene er anderledes, ja alt er anderledes og så bliver det noget af en udfordring at gøre noget så simpelt som at redigere billeder her til bloggen.
Nu er det lykkedes (må krybe til korset og erkende, at jeg har lånt min kærestes bærbare med Photoshop installeret, jeg kunne simpelhen ikke overskue også at skulle lære et nyt billedbehandlingsprogram at kende lige nu)

På messen i Middelfart  lovede jeg en video, hvor jeg viser, hvordan jeg havde lavet de blomster jeg havde på min nederdel      


Videoen er nu redigeret og klar. Rigtig god fornøjelse.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar