søndag den 14. april 2013

Lenes stjernetæppe

I forbindelse med messen i Middelfart SIDSTE år påbegyndte jeg et stjernetæppe i samarbejde med Stof og Sy i Skanderborg.
Jeg har syet lidt på det, sådan lidt ind i mellem, men nu har jeg endelig fået det gjort færdigt.

I sidste uge var toppen klar til at blive sat sammen med mellemfoer og bagside. Jeg ved godt det ser ud af mange sikkerhedsnåle og det er det også, men tæppet skulle drejes rigtig mange gange gennem hullet i symaskinen, før jeg var færdig, så jeg ville hellere sætte lidt flere sikkerhedsnåle i, frem for at det hele forskubbede sig under quiltningen. Arbejdet gav pote og alt blev hvor det skulle.


Jeg forsøgte flere forskellige quiltemotiver - måtte også pille en del op, da det bare ikke virkede... Jeg endte med at quilte lidt fra "grøfterne" på de ensfarvede felter med flere farver stjernedele omkring sig. Jeg undlod at quilte i de felter, der kun havde én farve omkring og fik derved den effekt, at stjernerne stod tydeligere frem.
Efter endt quiltning og påsyning af lukkekant og "ærme", blev tæppet spændt op på gulvtæppet i stuen og fugtet ganske let, så det kunne blive så fladt som muligt.


Det færdige tæppe fra forsiden...


og bagsiden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar