onsdag den 7. august 2013

Dejlige sommerminder

Jeg har fortsat lidt "ferie" tilbage inden jeg skal begynde at undervise igen, mens Steens nu er sat til salg under "Brugte varer".
Jeg har nydt sommeren, med en del syning, noget planlægning og forberedelse af efterårets kurser, dejlige ture i vores skønne land og nogle ture på golfbanen.


Jeg har også fået tid til et par ferieophold hos min forældre og endnu engang nød vi godt af min "kartoffelvarmer" på grilleaftenen.


Min nye bæltetaske er blevet testet og fundet absolut funktionsdygtig og min skovtursdug, var et festligt indslag på en hyggelig tur med indlagt frokost.


Systuen har længe trængt til en overhaling, den er jeg også kommet igang med.
Jeg har annekteret fire CD reoler, som levede et kummerligt liv på loftet.


De skal primært bruges til opbevaring af en del af min trådsamling - altså den del, der vælter ned af hylderne og ud af skufferne.



Jeg fik god hjælp på Facebook til, hvordan jeg skulle opbevare al min "løse" broderitråd.
Blandt andet blev det foreslået, at jeg selv syede kasser i voksdug. Jeg afviste i første omgang forslaget, jeg syntes ikke rigtig jeg havde tid, men idéen blev alligevel ved med at rumstere og da jeg alligevel skulle være i nærheden af min broderimaskine, mens den broderede på min røde kjole, syede jeg en prøvekurv.
Det tog faktisk ikke så lang tid og æsken virkede efter hensigten.


Jeg fik derfor købt noget voksdug, der passede bedre i farverne og syet 10 æsker,


dog i en lidt modificeret udgave, hvor hjørnerne har fået en stikning, som stabilisere og formgav dem utrolig meget.



Jeg har stadig mange flere sommer projekter, så jeg regner med sommeren fortsætter længe endnu.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar