søndag den 11. august 2013

Indpakning til en IKEA kasse

Jeg stod og skulle brug en kasse i en helt bestemt størrelse og kunne bare ikke finde én der var pæn. Det eneste der passede var en IKEA pap arkivkasse.
Den er nu blevet pakket ind i Alcantar med smukke broderier.


Alle fire sider har forskellige broderier og jeg har bevæget mig laaaaaaangt udenfor min "comfortzone", men det har været supersjovt og lærerigt, at sætte broderier fra flere forskellige kort sammen og derved skabe, helt nye "billeder".


På den ene ende har jeg brugt broderier fra Pfaff kort # 458 Sparkels


og kort # 462 Dimensional Flora. Dette kort bruger mosgummi til at give blomstermotiverne en nærmest 3D effekt.
Det er rigtig let at brodere i mosgumme, man skal  bare bruge en tyk nål.
Jeg syntes effekten var så flot, at jeg også lagde mosgummi under et af broderierne fra Sparkel kortet. Det er ikke designet til mosgummi og det viste sig da også at der var "for lidt tråd", man kunne simpelthen se mosgummien gennem tråden. Jeg forsøgte mig så med at gentage den del af broderiet, der skulle dække mosgummiet og det gik meget bedre og blev faktisk ret flot. (Det er hjerterne i venstre hjørne).
Jeg legede også med IKKE at lægge mosgummi under og fik et rigtig flot broderi, ligesom jeg ved to af blomsterne helt undlod at brodere den del af broderiet, der skulle dække mosgummiet og også det blev ret flot. Det er bestemt et kort med mange muligheder, som jeg glæder mig til at leget mere med.



På den anden ende har jeg brugt flere broderier fra Sparkel kortet og tilsat nogle broderier fra både Pfaff og Husqvarna Vikings cutworknålesæt. Jeg har dog undladt ar bruge cutworknålene, da jeg broderede.


De to langsider er begge dekoreret med broderier fra Husqvarna Vikings kort # 235 Decorative Cutwork. 



Kortet indeholder mange forskellige typer broderi, lige fra de meget romantiske broderier med roser, garnbroderi og cutwork til det mere retro inspirerede broderier. Også denne gang valgte jeg ikke at bruge cotworknålene til mine broderier, men i stedet "bare" springe dem over og sy hen over, hvor der egentlig skulle have været huller.


Nu glæder jeg mig at tage kassen i brug, til opbevaring af - ja broderikort!







1 kommentar:

  1. Hallo Lone
    Die Box sieht mit den verschiedenen Stickmuster super aus,gefällt mir!
    Liebe Grüße von Wilma

    SvarSlet