søndag den 13. oktober 2013

Toppen til restetæppe færdig

Det går ligeså stille fremad med mit sommerprojekt, i hvert fald den del., hvor jeg bruger stof jeg har haft liggende i min systue.
Som jeg tidligere har skrevet, har jeg skåret noget at mit lager af brugt tøj op, så det kan bruges til tæpper.
Det blev faktisk til nogle ret store stakke.



Her skulle gerne være stof til tre tæpper - eller i hvert fald dele af tre forskellige tæpper. Et tæppe med store Tumbler figurer, et Grandmotheres flowergarden a la Lone tæppe og så har jeg en drøm om et tæppe hvor jeg kombinere små Tumbler figurer i "almindelig" stof og med store Tumbler figurer skåret af cowboystof.

Selvom jeg synes jeg havde skåret masser af figurer, synes jeg alligevel tæppet blev for smalt, da jeg lagde det op i første omgang.


Så jeg måtte ud og finde noget mere tøj at skære op. Det nye tøj jeg "fandt" var lidt mere farverigt, end det første, så jeg var nødt til at fordele "farveklatterne" og derfor skulle nogle af mine allerede færdigsyede strimler syes lidt om, men nu er jeg ret godt tilfreds med resultatet.


2 kommentarer:

  1. Hvor er det flot, har du syet det samen på maskine eller ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Ja tæppet er syet sammen med maskine. Jeg har brugt den "sommerfugle"teknik jeg tidligere har beskrivet i forbindelse med mit stjernetæppe.
      Hilsen
      Lone

      Slet