mandag den 24. marts 2014

Mit messetøj

Så blev det endelig vejr, til at jeg kunne få fotograferet mit messetøj.
Som tidligere nævnt har jeg taget udgangspunkt i det smukke stof med påfugle.
Jakken er Onion # 1023, som jeg syet flere gange. Jeg har forlænget livet med 5 cm, så den passer bedre til mig og undladt en søm midt på ryggen, så jeg fik et større stykke uden sømme i det flotte stykke stof. Denne ændring gav en lidt dårligere pasform, men det opvejes til fulde af, at jeg fik plads til hele påfuglen.
Kjolen er Onion # 2050. Her er "nederdelen" forlænget med 6 cm og halsudskæringen gjort højere, ligsom jeg har udskiftet ribkanterne i hals og ærmegab med satinbånd.




Taljen er markeret med en lædersnor og læderblomster

Jakken er ikke foeret, men indvendigt er alle kanter enten overlocket med en passende farve tråd eller kantet med satinbånd

Ærmet har jeg gjort lidt mere "råt" med oxyderede lynlåse

Jeg har broderet en masse blomster, som jeg har applikeret på med usynlig tråd i halsudskæringen

og på kjolen

Og selvfølgelig har jeg husket at brodere navn i nakken


2 kommentarer:

  1. Så flot og gennemført i farverne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lise.
      Vi gjorde os også stor umage, da vi valgte stoffer med at få farverne til at passe, men gav den lidt gas, ved at vælge lidt utraditionelle materialler. Cowboystof, tynd strækstof, silke og strækvelour og lidt "pimp" i form af korte støvler med nitter og lynlåse på ærmerne.
      Hilsen
      Lone

      Slet