torsdag den 20. november 2014

Nørderi

Jeg elsker at undervise, det er så givende og jeg får masser af gode ideer og inspiration.
I aftes var ingen undtagelse. Jeg kan faktisk ikke huske hvordan diskussionen startede, men det var i hvert fald en sjov diskussion om nørderi indenfor forskellige fag og hvordan vi med vores viden og kærlighed til vores fag kan ende i de mærkeligste nørderier.

I dag har jeg så kastet mig ud i et virkelig nørd projekt. Jeg har fundet et stykke ternet stof i en af skufferne som jeg har besluttet mig for skal bruges til en nederdel - på skrå! Jeg har fundet mit gode gamle A-line nederdelemønster frem, tegnet hele forstykket og hele bagstykket op, besluttet mig for at jeg, for at holde lidt på faconen, vil have bærestykker "taget på lige", så dem har jeg klippet fra. Dette er selvfølgelig gjort midt på indsnittene, så jeg få indsnit på både bærestykke OG nederdelestykke og for at toppe det hele op vil jeg også have paspolerede lynlåslommer og tittekanter på, samt selvfølgelig fuldfoeret.
Det i sig selv er ret nørdet, men det jeg i øjeblikket nørder med, er at få ternene til at passe sammen, så linierne i teorien burde komme til at se ud som om de fortsætter hele vejen rundt når for- og bagstykke bliver syet sammen.


Nu håber jeg jeg har udtænkt det rigtigt, for nu sætter jeg saksen i stoffet og så er der ingen vej tilbage...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar